Mint többen tudjátok lelkes Dota 2 játékos vagyok, valamint mind grafikával, mind 3D modellezéssel foglalkozok. Így hát felmerült már korábban is hogy gyárthatnék Steam Workshopon keresztül tartalmat Dota 2-höz, egyrészt mert fun, másrészt mert jó előgyakorlás játékfejlesztéshez, és nem utolsósorban azért is mert ha bekerül Dota Store-ba akkor az eladásokból commission jár. Azt mondjuk nem tudom hogy az kivehető, vagy Steamen kell elkölteni, de igazából mindkét verzió megéri.
Azonban amikor először próbálkoztam, még sokkal kevesebbet tudtam mind modellezésből, mind a kapcsolódó játéktechnológiai dolgokról. Fogalmam sem volt pl. hogy mi az a normal mapping meg specular mapping. Így ez nagy falatnak bizonyult. Azóta azonban már tudom ezeket, sőt, használtam is SL-ben, jó eredménnyel.
Valamint, azóta már nem csak 3D modellezett tárgyakat lehet Dota 2-be beküldeni, de van két tisztán rajzolós dolog is: Loading Screen és HUD Skin.
Erre ma megjelent a Dota 2 blogban egy felhívás:
With Wraith-Night now well underway, we want to put out a call to any artists who would like to participate, through the Dota 2 Workshop, in our next big event. A new event is coming to Dota 2 at the end of January, and we are looking for submissions that draw on visual themes from the Chinese New Year, Chinese history, and springtime. Be sure to mark your submissions using the “Spring2014″ tag when placing your items on the Workshop. For everyone else, the best way to help is to visit the Workshop often and vote for which items you’d like to see in Dota. All submissions must be on the Workshop by January 15th. Good luck, and have fun!
Az új event pedig annak tiszteletére lesz, hogy kezdődik a kínai naptár szerint a Ló éve!
Na hát, Dota is, 3D/grafika is, lovas is, és kínai is (szeretem a kínai kultúrát és művészetet) szóval minden szempontból bűn volna ha ezt kihagynám.
Úgyhogy a rajzolási és modellezési naplókhoz hasonlóan, itt tervezem majd megosztani veletek a fenti felhívásra készülő munkáimat. Első körben loading screent és HUD skint csinálok, mert azok egyszerűbbek, majd utána valószínűleg nekiállok van egyéni tárgyaknak, vagy egy komplett szettnek ami indulna egy tárggyal, aztán ahhoz adom hozzá az újabbakat, így annyi darabos lenne a szett, amennyi elkészül a határidőig.
Amennyiben esetleg van rajtam kívül más, akinél a Dota 2 és a rajzolás/modellezés átfedi egymást, és csatlakozna a felhíváshoz, akkor ugyancsak megoszthatja itt a vonatkozó alkotásait.
U.i.: Egyelőre itt a rajzolás alatt hoztam létre mert a grafikákkal kezdem, aztán majd meglátjuk.