Ugrás a tartalomhoz


Fotó

2.5D platformer

játék platform platformer

  • Please log in to reply
40 válasz erre a témára

#21 Gonnir

Gonnir

    Unity Senior Fenegyerek

  • Trusted Members
  • PipaPipaPipa
  • 222 Hozzászólás:

Elküldve: 20 április 2014 - 22:10

És a Linux verzió:

https://mega.co.nz/#...GkfBbotfOAMLWqs


  • 0

gunbarrel.gif


#22 DoglottGiliszta

DoglottGiliszta

    Advanced Member

  • Active Members
  • PipaPipaPipa
  • 1.356 Hozzászólás:

Elküldve: 20 április 2014 - 22:11

Nem fut az Amigámon, mit csináljak vele?
  • 0

#23 Gonnir

Gonnir

    Unity Senior Fenegyerek

  • Trusted Members
  • PipaPipaPipa
  • 222 Hozzászólás:

Elküldve: 20 április 2014 - 22:16

Nem fut az Amigámon, mit csináljak vele?

 

próbáld meg win alatt :P


  • 0

gunbarrel.gif


#24 DoglottGiliszta

DoglottGiliszta

    Advanced Member

  • Active Members
  • PipaPipaPipa
  • 1.356 Hozzászólás:

Elküldve: 20 április 2014 - 22:17

próbáld meg win alatt :P

Az sem fut Amigán :(
  • 0

#25 BoriszVolkov

BoriszVolkov

    Advanced Member

  • Active Members
  • PipaPipaPipa
  • 465 Hozzászólás:
  • LocationAz agyam hátsó bugyraiban...

Elküldve: 21 április 2014 - 12:32

Hmm... jó, tetszik a grafika, egy nagyot nevettem hogy magamat kell gyilkolni :D viszont gyors HELP-et kérek: valamiért a játék hatására 90°-kal elfordult balra a képernyőm... hogy tudom vissza mahinálni hogy jó legyen, mert így elég furcsa pl. fórumozni? az újraindítás nem használt.

 

 

Már megoldottam... Alt Gr + nyilacskák. :D


Szerkesztve BoriszVolkov által: 21 április 2014 - 12:57

  • 0

"If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they'll kill you."

(Ha el akarod mondani az embereknek az igazságot, akkor nevettesd meg őket, máskülönben megölnek.)
/Oscar Wilde/

 


#26 Ralesk

Ralesk

    vulgáris hatalommal visszaélő szociáldarwinista

  • Administrators
  • 1.516 Hozzászólás:
  • LocationBudapest

Elküldve: 21 április 2014 - 16:45

Már megoldottam... Alt Gr + nyilacskák. :D


Vagyis Ctrl+Alt+nyilak, csak a NYOMORÉK Windowsban a két dolog ugyanaz, pedig nem kéne. Eridj be a grafkártyád beállító bigyuszába (ez valószínűleg ott csücsül a tálcán) és kapcsold ki a globális gyorsbillentyűket úgy ahogy vannak (sejtésem, hogy pontosan 0-szor van rájuk szükséged).
  • 1

#27 RoePipi

RoePipi

    Twitterhez vagyok szokva.

  • Trusted Members
  • PipaPipaPipa
  • 466 Hozzászólás:
  • LocationNagykanizsa, Hungary

Elküldve: 21 április 2014 - 23:15

Egy kis update. Szeretném megosztani a jelenlegi állapotot. nagyjából összelapátoltam az irányítást és a sárkány eventjeit. 1-2 anim még hiányzik de azért már látható mi lesz ez.

 

https://mega.co.nz/#...j6743YkRn82CtGw

[...]

 

Ha van kedvetek kipróbálni, örömmel veszem a visszajelzéseket/kritikákat.

 

Első élményeim: csodaszép grafika és animáció, folytonos mozgás (ami kész van), repülni hangulatos, és nem kell nagyon csapkodni a space-t hozzá. Az éjjeli táj hangulatos, a világítás is, de nem értem, miért a sárkány adja a fényt. :D (Update: áh, látom, fénybogárkák, ez így tetszik.)

Remélem, a támadás szét lesz bontva fajtákra, mert keserű lehet, ha az ellenfél előtt a sárkány éppen akkor ilyen időigényes farokcsapáshoz akar felkészülni.


Szerkesztve RoePipi által: 21 április 2014 - 23:17

  • 0

#28 Silver

Silver

    Advanced Member

  • Active Members
  • PipaPipaPipa
  • 171 Hozzászólás:

Elküldve: 22 április 2014 - 09:33

Ez grafikailag, es koncepcionalisan nagyon tetszik, valamint erosen megbecsulendo, h forumra dobtad! Alabb foleg jatektervezesi szempontbol fogom elemezni, az MDA framework alapjan (errol videot itt, feherpapirt pedig a link mogott talalsz):

Mechanics: azaz milyen elemekbol gazdalkodunk:

* A sarkany sprite-ja nem illeszkedi a kornyezethez aranyosan. Ha megnezel sikeres platformereket (mario, giana sisters, etc), a karakterek jellemzoen 2x1 arannyal rendelkeznek, ket okbol: collision detection, es mozgas kamuzas (egy 30 fokban felfele ivelo dombnal siman lehet linearisan interpolalni, es ugy felfele mozogni; ezzel ellentetben pl az 1x4 aranyu sarkany eseten elso labai a levegoben lognak, a hatsok a platform belsejeben vannak).
Par lehetseges megoldas erre: 1, platformok megnagyobbitasa, 2, sarkany kissebre vetele; jobb aranyparokkal elkerulheto a "sarkany feje bennvan a platformban" effekt; 3, pl full collision detection, kigyo szeru mozgassal (azaz renderelsz olyan spire-okat, ahol a laba lejjebb/feljebb van, es koveti a platform alakjat); vagy ezek valamilyen kombinacioja

* A 2.5D-s reszhez: ha az "elorebb / hatrebb" resze lesz a core mechanics-nak, erdemes erre legalabb egy fenybogaras megvilagitast helyezni ("ezek a dolgok jatszanak/nem jatszanak most") amikor ezek valtoznak. (Extra kerdes, h amikor eltunnek a fa mogott, akkor miert tudok veluk meg mindig utkozni?)

* Space csapkodos repules kb a c64-esek ota nincs, okkal: degradalja az egesz jatekelmenyt ("munkassa" teszi az egyebkent kikapcsolodas celu jatekot). Also, repuleses tamadas kombo: space csapkodas + ctrl lenyomasa nagyon nem egyszeru. Alternativa: space lenntartasa repuleshez es/vagy dinamikus magassag kezeles? (ld pl: http://gamemechanice...m/#platformer-6 )

Dynamics: azaz mire hasznaljuk:
Ez a leggyengebb pontja a jelenlegi allapotnak -dinamikailag ures, az eszkozoket nincs mire hasznalni. Nehany megfontolas:
* Ha ellensegek lesznek, erdemes elore atgondolni, h az alap jatekos donteseket ("tamad", "kikerul", "elfut") hogyan befolyasolja a repules kepessege, ill h AI hogyan reagalhat ra (tud repulni? meddig koveti? mekkora az aggro ter?) Valamint milyen hosszu a tamadasi ciklus? (pl most a farokcsapas ~1:50 sec, a karmolas ~1:30 sec; ugyanennyi ido alatt teljes sebessegen 1-1.5 kepernyonyi teruletet tudok atrepulni. Ha tehat az ellenseg ilyet csinalna velem, mire felemeli a karmait mar nem vagyok ott. Hogyan aranyolhatnak ezek egymashoz ugy, h abbol epic sarkanyhaboru legyen?)
* Ezeket az eszkozoket viszont nem csak ellensegre lehet hasznalni: pl repulesbol tuzes akadalykerulest, maszasbol labirintus megoldast, karmolasbol pedig manipulaciot lehet osszerakni (ld pl minecraft, ahol nehany nagyon alapveto mehanikabol vegtelen kombinacios dinamikat forgattak ki)


Aesthetics: azaz miert fun?
Platformerek eseten ez foleg exploration & sense-pleasure -azaz ujabb teruletek felfedezese, ami uj/mas grafikaval jutalmazza a tovabbjutast; ilyen szempontbol a fejlesztes iranya & asset hasznalat nagyon jo!
Ket megfontolas ehhez:
* "sense-pleasure"-keppen erdemes varialni hatter/eloter asset hasznalatot elorehaladas fuggvenyeben (felkelo nap, extra hatter, mas sprite ellensegekre, etc);
* erdemes atgondolni palyak dimenzioit, azaz h specifikus vegpont fele halad a jatekos, vagy open world; es mindket esetben h hogyan lehet kiepiteni ilyen "green path" ("javasolt utvonal", ld captology), ami hinteli oket a tovabbjutasra.


Osszefoglalaskeppen: a jatek grafikaja lenyugozo; a mechanikai alapok jok; kesobb kihivast jelenthet az interakciojuk a fentiek alapjan.
Kovetkezo ugrokonek javaslok egy olyan kiadast, ami a jatek dinamikajat is maszirozza (azaz: van benne legalabb egy kivihas, es egy kiralylany :) )

Szerkesztve Silver által: 22 április 2014 - 09:36

  • 6

#29 RoePipi

RoePipi

    Twitterhez vagyok szokva.

  • Trusted Members
  • PipaPipaPipa
  • 466 Hozzászólás:
  • LocationNagykanizsa, Hungary

Elküldve: 22 április 2014 - 18:30

[...]

 

Hát igen, így kell egy minden részletre kiterjedő kielemzést készíteni. Minden elismerésem!

Jómagam ugye tartalomfogyasztó/-élvező vagyok, nekem bőven tetszene az a koncepció, hogy a teljesen berepülhető pályán van egy kihívás + egy jutalom, ha élvezetes és kidolgozott harcot tartalmaz a játék.


  • 0

#30 Gonnir

Gonnir

    Unity Senior Fenegyerek

  • Trusted Members
  • PipaPipaPipa
  • 222 Hozzászólás:

Elküldve: 22 április 2014 - 18:40

Wall of text

 

Pontosan az ilyen kommentek miatt osztottam meg a projecktet.

 

Köszönöm az építő kritikát!

 

A sárkány mozgását szeretném dinamikusabbá tenni, azaz hogy a testtartása/lábai kövessék a terepet, ehhez még egy két dolognak utána kell nézzek.

 

Az ellenfelek már készülnek. Egyelőre két féle ellenségen gondolkodtam. Íjászokon akik telepített nyílvetőkkel operálnak, illetve normál gyalogos "lovagokkal" akik karddal támadnak rád. (ők lesznek akik tömegesen hullanak majd és szép pirosra festik a pályát) Királylány lesz, őt kell majd elrabolni és a barlangodba visszavinni (pálya újrahasznosítás) persze visszafele mégtöbb ellenség lesz. Közben lehet majd aranyat gyűjtögetni ami növeli a barlangodban levő kupacot. Még két féle támadás lesz tűzokádás és levegőből történő tűzokádás.

 

Az animációk sebességét még finomhangolni kell, ezt majd ha több lesz kész a mechanikából. 


  • 5

gunbarrel.gif


#31 Storm

Storm

    Misanthrope & Speciesist

  • Trusted Members
  • PipaPipaPipa
  • 984 Hozzászólás:
  • LocationIn medias res

Elküldve: 23 április 2014 - 07:45

Unity

  • $1500
  • Nem nyílt forrású
  • .NET-es

  • 0
~ Sic itur ad astra per aspera. ~ [Blog] [deviantArt] [FurAffinity](NSFW)

#32 Delphin

Delphin

    Advanced Member

  • Active Members
  • PipaPipaPipa
  • 1.195 Hozzászólás:

Elküldve: 23 április 2014 - 08:07

  • $1500

Ez csak a Unity Pro esetében igaz. (Gondolom az kell, ha üzletszerűen akarsz tartalmat gyártani, pl. eladni az eredményt, de javítson ki valaki, ha tévedlek.)


  • Nem nyílt forrású

És akkor mi van?
  • 0

#33 Kyera

Kyera

    Queen of Cuddles

  • Administrators
  • 1.382 Hozzászólás:
  • LocationBerlin

Elküldve: 23 április 2014 - 09:33

És akkor mi van?

Valakinek ez szempont. Ennek sok oka lehet, kezdve a vendor lock-innel szerzett rossz tapasztalatoktól egészen az esetleg licenc-korlátozásokig... de az is lehet, hogy egészen egyszerűen csak lelkiismereti kérdés legyen valakinél. De ezekről bőven lehetne egy külön vitatémát folytatni.


  • 0

Mare of the Night, Stallion of the Sands


#34 Storm

Storm

    Misanthrope & Speciesist

  • Trusted Members
  • PipaPipaPipa
  • 984 Hozzászólás:
  • LocationIn medias res

Elküldve: 23 április 2014 - 10:02

Az ingyeneset használhatod amíg nem keresel évente 10,000 dollárnál többet, a baj nem ez, hanem hogy hiányzik egy rakás fontos dolog, továbbá belerak a kész termékbe egy kiszedhetetlen Unity splash screent, illetve web app esetén kiszedhetetlen watermarkot.

 

Ami a nem nyílt forrásúságot illeti, egyrészt nem szívesen használnék olyat elvből sem, másrészt pedig nem licencelhetem úgy ahogy akarom, és több más dologban is meg van kötve e kezem.

 

Továbbá az imént mondta DS hogy bár lehet Monoval Linuxra gyártani játékot vele, nincsenek Linuxos fejlesztő eszközök hozzá, én pedig Linuxot használok.


  • 0
~ Sic itur ad astra per aspera. ~ [Blog] [deviantArt] [FurAffinity](NSFW)

#35 Gonnir

Gonnir

    Unity Senior Fenegyerek

  • Trusted Members
  • PipaPipaPipa
  • 222 Hozzászólás:

Elküldve: 23 április 2014 - 17:40

Az ingyeneset használhatod amíg nem keresel évente 10,000 dollárnál többet, a baj nem ez, hanem hogy hiányzik egy rakás fontos dolog, továbbá belerak a kész termékbe egy kiszedhetetlen Unity splash screent, illetve web app esetén kiszedhetetlen watermarkot.

 

Ami a nem nyílt forrásúságot illeti, egyrészt nem szívesen használnék olyat elvből sem, másrészt pedig nem licencelhetem úgy ahogy akarom, és több más dologban is meg van kötve e kezem.

 

Továbbá az imént mondta DS hogy bár lehet Monoval Linuxra gyártani játékot vele, nincsenek Linuxos fejlesztő eszközök hozzá, én pedig Linuxot használok.

 

Ha mindenképp nyílt forráskód kell és linuxon akarsz dolgozni akkor ott a blender. Abban is van valami realtime engine tudtommal.


  • 0

gunbarrel.gif


#36 Delphin

Delphin

    Advanced Member

  • Active Members
  • PipaPipaPipa
  • 1.195 Hozzászólás:

Elküldve: 23 április 2014 - 17:55

Ami a nem nyílt forrásúságot illeti, egyrészt nem szívesen használnék olyat elvből sem

Íme.
I figured as much.

Az én kicsi pónim kapitalista lelkem jobban bízik a szép zárt dolgokban.
  • -1

#37 DoglottGiliszta

DoglottGiliszta

    Advanced Member

  • Active Members
  • PipaPipaPipa
  • 1.356 Hozzászólás:

Elküldve: 23 április 2014 - 18:02

Ha mindenképp nyílt forráskód kell és linuxon akarsz dolgozni akkor ott a blender. Abban is van valami realtime engine tudtommal.

Láttam Blenderes demót. Szaggatott. A kompógépen.
Serk.: Unitys demók meg rondák.
Mindenki más saját cuccot használ.

Szerkesztve Caiwan által: 23 április 2014 - 18:03

  • 0

#38 Gonnir

Gonnir

    Unity Senior Fenegyerek

  • Trusted Members
  • PipaPipaPipa
  • 222 Hozzászólás:

Elküldve: 23 április 2014 - 22:50

Nemtom szerintem a unity ingyenes verziója sem rossz. használtam elég sokat. És ha jól emlékszem a sárkányos demómban sincs semmi olyan amihez Pro kellene...


  • 0

gunbarrel.gif


#39 zuzu

zuzu

    KangarooWolf

  • Trusted Members
  • PipaPipaPipa
  • 1.218 Hozzászólás:
  • LocationItt is ott is :)

Elküldve: 24 április 2014 - 17:42

Egy kis update. Szeretném megosztani a jelenlegi állapotot. nagyjából összelapátoltam az irányítást és a sárkány eventjeit. 1-2 anim még hiányzik de azért már látható mi lesz ez.
 
https://mega.co.nz/#...j6743YkRn82CtGw
 
Gombok:
mozgás: nyilak
ugrás/repülés: space csapkodása
támadás: ctrl
sebződés: alt  (igen még neked kell ütnöd a sárkányt mert nincsenek ellenfelek)
tűzfújás: még fejlesztés alatt
kilépés a programból: Esc
 
Ha van kedvetek kipróbálni, örömmel veszem a visszajelzéseket/kritikákat.

Most jutottam el addig, hogy kipróbáljam. It is Fantastic! :D
Nagyon jó lett :) Ha lesznek benne ellenfelek, nagyon izginek igérkezik.
Nagy nagy pacsi!

Szerkesztve zuzu által: 24 április 2014 - 17:42

  • 1
Az élet egy nagy játék... és eszméletlen jó a grafikája :)

#40 Ezevin

Ezevin

    Advanced Member

  • Active Members
  • PipaPipaPipa
  • 1.233 Hozzászólás:
  • LocationValahol a fejedben! (amúgy meg Pécs)

Elküldve: 25 április 2014 - 20:32

Most jutottam el addig, hogy kipróbáljam. It is Fantastic! :D
Nagyon jó lett :) Ha lesznek benne ellenfelek, nagyon izginek igérkezik.
Nagy nagy pacsi!

Volt szerencsém nekem is kirptóbálni.  Nagyon szép, a mehanizmusokon úgy érzem még kell egy kicsit olajozni, de menni fog ahogy látom.  Egyedül az tűnt fel, hogy kicsit sűrűek lettek a platformok. Nem elérés terén,. hanem kicsit olyan érzésem volt tőle, mintha zárt térből indulnék és helyenként be is szorultam. Igazság szerint lehet ez csak engem zavart, de én még a platformereknél is szeretem, ha van mozgás tér bőven :)  Imádok olyan helyekre fel és bemászni ahova mások nem :) (ez kicsit kétérteműre sikeredett, de legalább észre vettem, - kijavítani viszont nem fogom ;) )


  • 1

"Ki farkasok közt él, vonyítson úgy, mint a farkasok!"

Orosz közmondás


tumblr_nrkmrfTqjC1qbgoyio1_400.gif

 

Tumblr * Facebook * DeviantArt * FurAffinity * Weasyl

 

 



0 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 0 vendég, 0 anonim felhasználó